”Äggstra” dumt

_20150406_175709

Jag förstår att detta är ett försök att sälja ägg, ett försök att tjäna pengar på att få folk att köpa just dessa ägg. Jag förstår. Men snälla, är den här sortens marknadsföring verkligen nödvändig?

”Ägg för aktiva människor”. Okeeeej… Definiera aktiv? Och vad händer om en inte fullt så aktiv människa som kvinnan på kartongen råkar få i sig ett av äggen?

Förvirrande och ”äggstremt” fånigt om ni frågar mig. 😉

PS. Inget ont om ägg, det får ni inte tro att jag tycker! Faktum är att jag ätit en hel del ägg nu i påsk – både vanliga och choklad. 😀

 

8 Comments

  1. Karin

    Men, näe – det där känns ju som ett skämt. Fast det mesta säljer väl bättre om en kvinnokropp med former enligt rådande normer pryder omslaget. Tur det var rim i föregående mening så blev det inte bara bittert. 🙂

    Ojoj, vad jag sprider kommenterar, men jag blev ju så glad att jag hittade tillbaka hit igen efter en lång period av antiblogg.

    1. Så är det verkligen, det verkar inte finnas någon hejd på mat/kropp/träning/utseende-hypen, men jag tror att det kommer att slå tillbaka någon gång och bli riktigt ”omodernt” att hålla på såhär.

      Hälsa på riktigt (typ Livskick) är dock hållbar hälsa och kan aldrig bli omodernt <3

  2. Pingback: Påskägg från Livskick – Livskick

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *